April 4, 2011

I denna blogg kommer det mesta fokus att ligga på min träning och mitt tävlande och sådant som kretsar runt detta. Det kommer även komma inslag av resten av mitt liv men träningen är en sådan stor del av mitt liv så det blir mest om det.

Kortfattat om mig
Namn:
John Marcus Carnefjord
Ålder: 21 (1989-07-26-xxxx)
Vikt: Tävlingsvikt -84kg / Träningsvikt 88-90kg
Längd: 178 cm
Bor: Centrala Västerås
Familj: Mor & far + en lillebror
Intressen: Träning & hälsa, resor och socialt umgänge
Arbete: Som lagerexpeditör på ICA Lagret & entrevärd på divérse nattklubbar.
Mål: Att kunna livnära mig på det jag älskar mest MMA, att uppfattas som en förebild för yngre idrottare/motionärer och visa att ingenting är omöjligt.

MMA:n
Klubb:
Västerås Fight Team (VFT)
Träningsbakrund: Judo när jag var 8-10 år & mellan 13-14 år karate mest som motionsform, Min första kontakt med MMA tog jag som 16 årig gymnasie student, det var en kille i skolan som tränade Thaiboxning på klubben som fick mig lite intresserad, kom dit överviktig och riktigt kass på allt kampsport heter. Mitt mål när jag började var att hitta en rolig motionsform och gå ner i vikt, men allt eftersom så började mitt intresse att växa och genom hård träning och arbete gjorde jag framsteg, det första tillkännagivandet på min utveckling var när Christian frågade om jag ville vara med och köra sparring med sparring gruppen för första gången. Det var en härlig timme som jag spenderade på rygg mountad och vart manglad. Jag var snabb med att ta del av all träningen klubben erbjöd  MMA, SW och Muay Thay vilket jag idag är väldigt glad att jag gjorde. Sedan början av 2010 har vi slagit ihop oss med Västerås ända Brazilizan Ju jutsu klubb också vilket har gett mitt ground game en rejäl skjuss. Just nu så kör jag på förfullt och gick min första proffs match i MMA 19 mars i år.
Tävlingsmeriter: Ex antal SW matcher, silver i SGL -99kg (2009) 2 Swedis shootfighting legue vinster (submission) Upcoming glory 6 Holland vinst rond 2 (armbar), Freestyle combat open vinst rond 1 (armbar) Vision Fighting Championship 2 (pro MMA) vinst (decision)
Team: Anders Thelin; Brazilian ju jutsu & fys
           Mattias Nilsson; Boxning & MMA
           Christian Jansson; Submission Wrestling & MMA
           Jonas Brandstedt; Muay Thai 
           Mikael Odehag; Muay Thai
Sponsorer: Ompu - Rehab and Fitness (www.ompu.com), Ligger i förhandling med ytterligare 2 st.


sådär nu har ni lite kött på benen jag kommer försöka updatera så ofta som möjligt om min träning mm 







WINNERS NEVER QUIT AND QUITERS NEVER WIN


Kommentarer
Postat av: Thomas Hjorth

Härligt Carne att det går bra för dig, det gillar jag. Vill bara att du ska passa dig för Robban på passen så han inte gör illa dig. Kör så det ryker vi ser fram emot ytterligare framgångar. Peace out!

2011-04-06 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0